управління Метою
інформаційної технології керування є задоволення інформаційних потреб
усіх без винятку співробітників фірми, що мають справу з прийняттям
рішень. Вона може бути корисна на будь-якому рівні управління.
Ця
технологія орієнтована на роботу в середовищі інформаційної системи
керування і використовується при гіршій структурованості вирішуваних
завдань, якщо їх порівнювати з задачами, які розв'язуються за допомогою
інформаційної технології обробки даних.
ІС
управління ідеально підходять для задоволення подібних інформаційних
потреб працівників різноманітних функціональних підсистем (підрозділів)
або рівнів керування фірмою. Поставляється нею, містить відомості про минуле, сьогодення і ймовірне: майбутнє фірми. Ця інформація має вигляд регулярних або спеціальних управлінських звітів.
Для
прийняття рішень на рівні управлінського контролю інформація повинна
бути подана в агрегованому вигляді так, щоб проглядалися тенденції зміни
даних, причини виниклих відхилень і можливі рішення. На цьому етапі розв'язуються такі задачі опрацювання даних:
оцінка планованого стану об'єкта управління;
оцінка відхилень від планованого стану;
виявлення причин відхилень;
аналіз можливих рішень і дій.
Інформаційна технологія керування спрямована на створення різноманітних видів звітів.
Регулярні
звіти створюються відповідно до встановленого графіка, що визначає час
їхнього створення, наприклад місячний аналіз продажів компанії.
Спеціальні звіти створюються за вимогою керівників, або коли в компанії відбулося щось незаплановане.
І ті, і інші види звітів можуть мати форму підсумкових, порівняльних і надзвичайних звітів.
У
підсумкових звітах дані об'єднані в окремі групи, відсортовані і подані
у вигляді проміжних і остаточних результатів по окремих полях.
Порівняльні
звіти містять дані, отримані з різних джерел або класифіковані по
різноманітних ознаках і використовуються для порівняння.
Надзвичайні звіти містять дані виняткового (надзвичайного) характеру.
Використання звітів для підтримки керування є особливо ефективним при реалізації так званого керування по відхиленнях.
Управління
за відхиленнями припускає, що головним змістом одержуваних спеціалістом
даних повинні бути відхилення стану господарської діяльності фірми від
деяких встановлених стандартів (наприклад, від її запланованого стану). При використанні на фірмі принципів керування по відхиленнях до звітів, пред'являються такі вимоги:
звіт необхідно створювати тільки тоді, коли відхилення відбулося;
відомості у звіті повинні бути відсортовані за значенням критичного для даного відхилення показника;
усі відхилення бажано показати разом, щоб спеціаліст міг уловити існуючий між ними зв'язок;
у звіті необхідно показати кількісне відхилення від норми.