інформаційні технології Понеділок, 23.12.2024, 10:50
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Статистика
Головна » Статті » Мої статті

Інтернет-банкінг
Інтернет-банкінг як один із способів дистанційного банківського обслуговування

Створення «віртуальної» економіки стало справжнім проривом до нових можливостей у сфері підприємництва. Все більше і більше підприємств і фірм стало використовувати доступ в глобальну мережу для ведення своїх операцій за розрахунками, рекламування продукції, проведення маркетингових досліджень і навіть для відкриття віртуальних магазинів. Не минули всі ці нововведення і банківську сферу.

Слід зазначити, що в банківській сфері використання альтернативних термінів щодо надання електронних послуг вносить велику плутанину: «Homo Banking», «E banking-», «Internet-banking», «РС-banking», «Online Banking» і т.д. Узагальнюючим в даному випадку поняттям є «home banking», хоча доступ до банківських послуг не з будинку, а, наприклад, з офісу, або готелю важко назвати «домашнім».

Віддалений банкінг має 4 різновиди за способами зв'язку: телебанкінг (телефонний зв'язок); РС-банкінг (ПК і модемний зв'язок); Відеобанкінг (ТБ); Інтернет-банкінг, він же online-banking (Internet-зв'язок). В іноземній літературі замість Інтернет-банкінгу частіше вживається термін онлайн-банкінг, що підкреслює можливість доступу клієнта до банківських послуг в реальному часі. На Заході онлайн-банкінг надає наступні можливості: оплата рахунків в реальному часі; кредитування; управління грошовими коштами; розрахунки з Інтернет-порталами. Крім послуг управління рахунком Інтернет дає можливість отримувати високоякісну аналітичну інформацію у вигляді графіків, курсів, звітів, новин. Вибір такої інформації клієнт з легкістю може підбирати самостійно. Для тих, хто не має часу або бажання особисто заходити на сайт банку і шукати необхідну інформацію, банк може надавати послугу e-mail розсилки, тобто відсилати клієнту електронною поштою всю необхідну інформацію [2]. Крім цього, банк може спростити процедуру подання різних документів до банку шляхом прикріплення до сайту всіляких заявок, доручень, договорів у текстовому форматі.

Інтернет-банкінг вдало виконує функцію консалтингу, оскільки дозволяє в зручній формі спілкуватися. Для більш активних клієнтів банк може впровадити систему, яка дозволяє брати участь у валютних торгах, купівлі-продажу цінних паперів, у вигідному розміщенні вільних коштів, а головне - обслуговувати електронну комерцію На зорі Інтернет-буму саме технологія управління банківським рахунком за допомогою Всесвітньої мережі багатьом кредитним організаціям здалася досить перспективною для розвитку і зміцнення банківського бізнесу.

У розвинених країнах, де Інтернет-технології завжди знаходяться в центрі уваги великих інвесторів, на світ з'явилися віртуальні банки, які базуються на www-сервері - віртуальному офісі, який виконує ті ж функції, що і традиційний банк. І тепер клієнт має можливість вибирати, приїжджати йому самому в банк і привозити платіжні документи і в підсумку витрачати час на дорогу, або приєднатися до банку через Інтернет. Більш того, завдяки системі Інтернет-банкінгу клієнт ставати повністю незалежним від місцезнаходження банку і може вибирати банк не за територіальним принципом, а орієнтуючись на наданий сервіс і встановлені тарифи.

Для банку перехід в «віртуальне» простір означає поліпшення внутрішньої моделі бізнесу. Вартість послуг такого віртуального банку істотно знижується завдяки використанню менших приміщень, невеликого штату співробітників, відсутності сховищ. У підсумку вартість транзакцій зменшується на порядок, і бізнес стає рентабельним навіть при обслуговуванні приватних осіб - власників незначних Сум на банківських рахунках. Виходячи з того, що, витрати на організацію банківського обслуговування через Інтернет є незрівнянно малими (порівняно з традиційними), онлайн-банки пропонують своїм клієнтам більш високі ставки за депозитами, що сприяє завоюванню роздрібного ринку банківських послуг.

Перший повністю мережевий банк - Security First Network Bank - відкрився в Інтернеті 18 жовтня 1995 року. За перші півтора року існування середній приріст капіталу банку склав 20% на місяць, активи виросли до 40 млн. доларів, було відкрито 16 тис. клієнтських рахунків. Вельми показовий і приклад британського Інтернет-банку Egg на web-сайті банку пропонується повний набір послуг, включаючи придбання полісів, торгівлю цінними паперами і навіть фінансовий консалтинг. Створений, в жовтні 1991 року Egg, до кінця 1999 року відкрив 600 тис. клієнтських рахунків. На той час на його частку припадало вже 22% депозитів банківської системи Великобританії [8]. Однак, якщо у необхідності впровадження високих технологій в банківську сферу і в подальший бурхливий розвиток віддаленого банкінгу ніхто нині не сумнівається, то щодо темпів заміни Інтернет-банкінгом традиційних банків і дешевизни віртуальних банків думки фахівців розходяться.

Розглянемо ситуацію, яка склалася в даний час в банківських системах розвинених країн (зокрема, США), які мають певний досвід надання своїм клієнтам такого різновиду віддаленого банкінгу як Інтернет-банкінг.
Категорія: Мої статті | Додав: dfcbkm (14.11.2011)
Переглядів: 1203 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
» Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 173

» ...

» Календар

» валюта

» новини


dfcbkm 2024
Конструктор сайтів - uCoz