|
Інтернет-банкінг
Інтернет-банкінг як один із способів дистанційного банківського обслуговування
Створення «віртуальної» економіки стало справжнім проривом до нових можливостей у сфері підприємництва. Все
більше і більше підприємств і фірм стало використовувати доступ в
глобальну мережу для ведення своїх операцій за розрахунками,
рекламування продукції, проведення маркетингових досліджень і навіть для
відкриття віртуальних магазинів. Не минули всі ці нововведення і банківську сферу.
Слід
зазначити, що в банківській сфері використання альтернативних термінів
щодо надання електронних послуг вносить велику плутанину: «Homo
Banking», «E banking-», «Internet-banking», «РС-banking», «Online
Banking» і т.д. Узагальнюючим
в даному випадку поняттям є «home banking», хоча доступ до банківських
послуг не з будинку, а, наприклад, з офісу, або готелю важко назвати
«домашнім».
Віддалений
банкінг має 4 різновиди за способами зв'язку: телебанкінг (телефонний
зв'язок); РС-банкінг (ПК і модемний зв'язок); Відеобанкінг (ТБ);
Інтернет-банкінг, він же online-banking (Internet-зв'язок). В
іноземній літературі замість Інтернет-банкінгу частіше вживається
термін онлайн-банкінг, що підкреслює можливість доступу клієнта до
банківських послуг в реальному часі. На
Заході онлайн-банкінг надає наступні можливості: оплата рахунків в
реальному часі; кредитування; управління грошовими коштами; розрахунки з
Інтернет-порталами. Крім
послуг управління рахунком Інтернет дає можливість отримувати
високоякісну аналітичну інформацію у вигляді графіків, курсів, звітів,
новин. Вибір такої інформації клієнт з легкістю може підбирати самостійно. Для
тих, хто не має часу або бажання особисто заходити на сайт банку і
шукати необхідну інформацію, банк може надавати послугу e-mail розсилки,
тобто відсилати клієнту електронною поштою всю необхідну інформацію [2]. Крім
цього, банк може спростити процедуру подання різних документів до банку
шляхом прикріплення до сайту всіляких заявок, доручень, договорів у
текстовому форматі.
Інтернет-банкінг вдало виконує функцію консалтингу, оскільки дозволяє в зручній формі спілкуватися. Для
більш активних клієнтів банк може впровадити систему, яка дозволяє
брати участь у валютних торгах, купівлі-продажу цінних паперів, у
вигідному розміщенні вільних коштів, а головне - обслуговувати
електронну комерцію На зорі Інтернет-буму саме технологія управління
банківським рахунком за допомогою Всесвітньої мережі багатьом кредитним організаціям здалася досить перспективною для розвитку і зміцнення банківського бізнесу.
У
розвинених країнах, де Інтернет-технології завжди знаходяться в центрі
уваги великих інвесторів, на світ з'явилися віртуальні банки, які
базуються на www-сервері - віртуальному офісі, який виконує ті ж
функції, що і традиційний банк. І
тепер клієнт має можливість вибирати, приїжджати йому самому в банк і
привозити платіжні документи і в підсумку витрачати час на дорогу, або
приєднатися до банку через Інтернет. Більш
того, завдяки системі Інтернет-банкінгу клієнт ставати повністю
незалежним від місцезнаходження банку і може вибирати банк не за
територіальним принципом, а орієнтуючись на наданий сервіс і встановлені
тарифи.
Для банку перехід в «віртуальне» простір означає поліпшення внутрішньої моделі бізнесу. Вартість
послуг такого віртуального банку істотно знижується завдяки
використанню менших приміщень, невеликого штату співробітників,
відсутності сховищ. У
підсумку вартість транзакцій зменшується на порядок, і бізнес стає
рентабельним навіть при обслуговуванні приватних осіб - власників
незначних Сум на банківських рахунках. Виходячи
з того, що, витрати на організацію банківського обслуговування через
Інтернет є незрівнянно малими (порівняно з традиційними), онлайн-банки
пропонують своїм клієнтам більш високі ставки за депозитами, що сприяє
завоюванню роздрібного ринку банківських послуг.
Перший повністю мережевий банк - Security First Network Bank - відкрився в Інтернеті 18 жовтня 1995 року. За
перші півтора року існування середній приріст капіталу банку склав 20%
на місяць, активи виросли до 40 млн. доларів, було відкрито 16 тис.
клієнтських рахунків. Вельми
показовий і приклад британського Інтернет-банку Egg на web-сайті банку
пропонується повний набір послуг, включаючи придбання полісів, торгівлю
цінними паперами і навіть фінансовий консалтинг. Створений, в жовтні 1991 року Egg, до кінця 1999 року відкрив 600 тис. клієнтських рахунків. На той час на його частку припадало вже 22% депозитів банківської системи Великобританії [8]. Однак,
якщо у необхідності впровадження високих технологій в банківську сферу і
в подальший бурхливий розвиток віддаленого банкінгу ніхто нині не
сумнівається, то щодо темпів заміни Інтернет-банкінгом традиційних
банків і дешевизни віртуальних банків думки фахівців розходяться.
Розглянемо
ситуацію, яка склалася в даний час в банківських системах розвинених
країн (зокрема, США), які мають певний досвід надання своїм клієнтам
такого різновиду віддаленого банкінгу як Інтернет-банкінг.
|
Категорія: Мої статті | Додав: dfcbkm (14.11.2011)
|
Переглядів: 1203
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|