|
використання інтернет-банкінгу
використання інтернет-банкінгу в розвинених країнах світу
Інтернет як глобальна мережа надав і має великий вплив на всі сфери діяльності людства, включаючи економіку і бізнес. Специфіка
процесів розвитку в світовій банківській сфері характеризується високим
рівнем залучених технологій і, як наслідок, високою ефективністю. Банки в країнах з розвиненою ринковою економікою надають найбагатший набір інтернет-послуг.
За
даними маркетингової служби Qualisteam (www.qualisteam.com) розподіл
Інтернет-Банкінг по регіонах має наступний вигляд: Африка - 23, Північна
Америка (Канада -32, США - 1383), Латинська Америка -258, -174 Азія,
Європа -1205 (Німеччина -335, Франція -172, -228 Італія, інші європейські країни -450), Азіатсько-Тихоокеанський регіон -32. Всього у світі, за власними оцінками Qualisteam-3107 сайтів.
Дослідження
компанії Datamonitor показують, що число клієнтів онлайн-банкінгу в
Європі подвоюється кожні три роки і до 2009 року досягне 84 млн. В
абсолютному вираженні найбільше таких користувачів у Великобританії і
Німеччині, а у відсотку від населення - у Скандинавських країнах (більше
60% ) [18]. Див. Табл.1.
Аналітики компанії Forrester вважають, що до кінця 2009 року показник користувачів Інтернет-банкінгом складе 130 млн. чоловік. На
даний момент найбільшою популярністю банківський інтернет-сервіс
користується в таких країнах, як Німеччина, Великобританія, Швеція. Наприклад,
у Німеччині, за прогнозами IDC, кількість онлайнових банківських
рахунків збільшиться до 32,6 млн. до 2009 р. (для порівняння - на кінець
2008 р. в Німеччині було 20 млн. онлайнових банківських рахунків).
Таблиця 1. Відсоток Інтернет-користувачів, що використовують Інтернет-банкінг
За часткою банків, що надають інтернет-послуги, лідирують такі країни, як Ірландія, Люксембург, Греція та Бельгія. Причому,
що цікаво, немає прямого зв'язку між кількістю банків, що працюють в
онлайн, і числом інтернет-користувачів, що працюють з банками через
Всесвітню мережу. Так,
наприклад, у Греції 45% банків надають інтернет-послуги, а частка
інтернет-користувачів, що користуються онлайн-банкінгом, становить 17%, в
той час як для Фінляндії дані значення становлять 12% і 53% відповідно
[4].
Через
побоювання, пов'язані з безпекою транзакцій і традиційно високої частки
розрахунків з використанням паперових чеків, США дещо відстають від
Європи. Тим не менш, у 2008 році віддалені сервіси використовують вже близько 30% американців, що мають розрахункові рахунки і депозити.
Дослідження,
проведені численними аналітичними компаніями, свідчать, що зростання
кількості онлайнових платежів - одна з домінуючих сьогодні тенденцій.
Більше того, варто зауважити, що онлайнові платники привабливішою для банків. Саме
до такого висновку прийшли аналітики ComScore Networks, проаналізувавши
рахунки кількох тисяч користувачів онлайнового банкінгу в одинадцяти
найбільших американських банках. У
звіті вказується, що користувачі, які оплачують рахунки в онлайні через
свій банк, мають удвічі більші суми залишків на рахунках в банку, ніж
ті, які платежі в онлайні не здійснюють. Дослідження
дозволяє зробити висновок, що безпаперові платежі стають стандартом для
зростаючого числа споживачів, а Інтернет-банкінг та оплата рахунків
через Інтернет - два найбільш швидко зростаючих сектора онлайнових
послуг.
Однак інтернет-банкінг ніколи не замінить цілком і повністю звичайних походів в банк. На жаль, не виправдався прогноз, згідно з яким Інтернет поховає традиційний банківський сервіс. Нині
більшість банків Європи та США мають банкомати, представництва в
Інтернеті і цілодобові телефонні сервіси, що дозволяють проводити
основні фінансові операції в будь-який час доби, проте традиційні
банківські офіси вперто не поступаються своїми позиціями.
І
це незважаючи на те, що створення системи інтернет-банкінгу обходиться
всього в 60-150 тисяч доларів, а відкриття нового банківського
відділення коштує приблизно 1 млн. дол І кількість відділень банків як і
раніше зростає. Причиною цього є те, що психологія людини змінюється повільніше, ніж технологія. За
даними дослідження маркетингової фірми Cornerstone Advisors, клієнт
банку повинен регулярно і особисто перевіряти надійність установи, в
якому зберігаються його гроші. Інтернет і телефонний сервіс не дають можливості доторкнутися до стійки банку. В результаті, кожен третій клієнт банку відвідує банківські відділення щонайменше 4-5 разів на місяць [4].
Згідно
з даними ABA Community Bank Competitiveness Survey, переважна кількість
(92%) користувачів інтернет-банкінгу в США звертаються в банк через
Інтернет, щоб отримати виписку за рахунком. Майже стільки же користувачів (91%) цікавляться станом рахунку і переглядають прийшли переклади. Оплату рахунків проводять через Інтернет 83% користувачів, а кредит таким чином отримують всього лише 6% американців,
|
Категорія: Мої статті | Додав: dfcbkm (14.11.2011)
|
Переглядів: 1383
| Рейтинг: 5.0/1 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|