інформаційні технології Понеділок, 29.04.2024, 15:07
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | проблеми інформаційних технологій | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Статистика
Старіння інформаційної технології

Для інформаційних технологій є цілком природним те, що вони застарівають і заміняються новими.

Приклад 3.24. На зміну технології пакетної обробки програм на великий ЕОМ в обчислювальному центрі прийшла технологія роботи на персональному комп'ютері на робочому місці користувача.

    
Телеграф передав всі свої функції телефону.

    
Телефон поступово витісняється службою експрес-доставки.

    
Телекс передав більшість своїх функцій факсу та електронної пошти і т.д.

При впровадженні нової інформаційної технології в організації необхідно оцінити ризик відставання від конкурентів у результаті її неминучого старіння згодом, тому що інформаційні продукти, як ніякі інші види матеріальних товарів, мають надзвичайно високу швидкість змінюваності новими видами або версіями. Періоди змінюваності коливаються від декількох місяців до одного року.

Якщо в процесі впровадження нової інформаційної технології цьому фактору не приділяти належної уваги, можливо, що до моменту завершення перекладу фірми на нову інформаційну технологію вона вже застаріє і прийдеться вживати заходів до її модернізації. Такі невдачі з впровадженням інформаційних технологій звичайно пов'язують з недосконалістю технічних засобів, тоді як основною причиною невдач є відсутність або слабка пропрацьованість методології використання інформаційної технології.
Методологія використання інформаційної технології

Централізоване опрацювання інформації на ЕОМ обчислювальних центрів була першою історично сформованою технологією. Створювалися великі обчислювальні центри (ОЦ) колективного користування, оснащені великими ЕОМ (у нашій країні - ЕОМ ЄС). Застосування таких ЕОМ дозволяло опрацьовувати великі масиви вхідної інформації й одержувати на цій основі різні види інформаційної продукції, яка потім передавалася користувачам. Такий технологічний процес був обумовлений недостатнім оснащенням обчислювальною технікою підприємств і організацій у 60 - 70-і рр..

Переваги методології централізованої технології:

    
можливість звернення користувача до великих масивів інформації у вигляді баз даних і до інформаційної продукції широкої номенклатури;

    
порівняльна легкість впровадження методологічних рішень по розвитку й удосконаленню інформаційної технології завдяки централізованого їх прийняття.

Недоліки такої методології очевидні:

    
обмежена відповідальність нижчого персоналу, який не сприяє оперативному одержанню інформації користувачем, тим самим перешкоджаючи правильності виробітку управлінських рішень;

    
обмеження можливостей користувача в процесі одержання і використання інформації.

Децентралізована обробка інформації пов'язана з появою в 80-х рр.. персональних комп'ютерів і розвитком засобів телекомунікацій. Вона дуже істотно потіснила попередню технологію, оскільки дає користувачу широкі можливості в роботі з інформацією і не обмежує його ініціатив.

Перевагами такої методології є:

    
гнучкість структури, забезпечує простір ініціативам користувача;

    
посилення відповідальності нижчої ланки співробітників;

    
зменшення потреби в користуванні центральним комп'ютером і відповідно контролі з боку обчислювального центру;

    
більш повна реалізація творчого потенціалу користувача завдяки використанню засобів комп'ютерного зв'язку.

Проте ця методологія має свої недоліки:

    
складність стандартизації через велику кількість унікальних розробок;

    
психологічне неприйняття користувачами рекомендованих обчислювальним центром стандартів і готових програмних продуктів;

    
нерівномірність розвитку рівня інформаційної технології на локальних місцях, що в першу чергу визначається рівнем кваліфікації конкретного працівника.

Описані переваги і недоліки централізованої і децентралізованої інформаційної технології призвели до необхідності дотримуватися лінії розумного застосування і того, і іншого підходу. Такий підхід назвемо раціональною методологією і покажемо, як у цьому випадку будуть розподілятися обов'язки:

    
обчислювальний центр повинен відповідати за вироблення загальної стратегії використання інформаційної технології, допомагати користувачам як у роботі, так і в навчанні, встановлювати стандарти і визначати політику застосування програмних і технічних засобів;

    
персонал, який використовує інформаційну технологію, повинен дотримуватися вказівок обчислювального центру, здійснювати розробку своїх локальних систем і технологій відповідно до загального плану організації.

Раціональна методологія використання інформаційної технології дозволить досягти більшої гнучкості, підтримувати загальні стандарти, здійснити сумісність інформаційних локальних продуктів, знизити дублювання діяльності та ін
Вибір варіантів впровадження інформаційної технології в фірмі

При впровадженні інформаційної технології у фірму необхідно вибрати одну з двох основних концепцій, що відображають склалися точки зору на існуючу структуру організації і роль у ній комп'ютерної обробки інформації.

    
Перша концепція орієнтується на існуючу структуру фірми. Інформаційна технологія пристосовується до організаційної структури, і відбувається лише модернізація методів роботи. Комунікації розвинені слабко, раціоналізуються тільки робочі місця. Відбувається розподіл функцій між технічними працівниками і фахівцями. Ступінь ризику від впровадження нової інформаційної технології мінімальна, тому що витрати незначні і організаційна структура фірми не змінюється.

Основний недолік такої стратегії - необхідність безперервних змін форми подання інформації, пристосованої до конкретних технологічним методам і технічних засобів. Будь-яке оперативне рішення "в'язне" на різних етапах інформаційної технології.

До переваг стратегії можна віднести мінімальні ступінь ризику і витрати.

    
Друга концепція орієнтується на майбутню структуру фірми. Існуюча структура буде модернізуватися,

Дана стратегія передбачає максимальний розвиток комунікацій і розробку нових організаційних взаємозв'язків. Продуктивність організаційної структури фірми зростає, оскільки раціонально розподіляються архіви даних, знижується обсяг циркулюючої по системних каналах інформації і досягається збалансованість між розв'язуваними завданнями.

До основних її недоліків слід віднести:

    
істотні витрати на першому етапі, пов'язаному з розробкою загальної концепції та обстеженням всіх підрозділів фірми;

    
наявність психологічної напруженості, викликаної передбачуваними змінами структури фірми і, як наслідок, змінами штатного розкладу та посадових обов'язків.

Перевагами даної стратегії є:

    
раціоналізація організаційної структури фірми;

    
максимальна зайнятість усіх працівників;

    
високий професійний рівень;

    
інтеграція професійних функцій за рахунок використання комп'ютерних мереж.

Нова інформаційна технологія в фірмі повинна бути такою, щоб рівні інформації і підсистеми, її обробні, зв'язувалися між собою єдиним масивом інформації. При цьому пред'являються дві вимоги. По-перше, структура системи переробки інформації повинна відповідати розподілу повноважень у фірмі. По-друге, інформація всередині системи повинна функціонувати так, щоб досить повно відображати рівні управління.
» Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 173

» ...

» Календар

» валюта

» новини


dfcbkm 2024
Конструктор сайтів - uCoz